Retórica del discurso publicitario. Una interpretación textual.
Abstract
En el presente articulo nos aproximamos a la retórica de la publicidad y su efecto persuasivo. Presentamos, en primer lugar, unas consideraciones generales sobre publicidad y retórica, los fundamentos y las funciones de la publicidad, así como un análisis de los elementos del mensaje publieitario: texto e imágenes. A continuación, examinamos un texto publicitario, a la luz de las tres operaciones retóricas más relevantes: inventio, dispositio y elocutio; anaiizamos las virtudes de la elocutio (puritas-perspicuitas), el ornatus del texto y la compositio del mismo.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Didáctica. Lengua y Literatura is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.