Consideraciones didácticas sobre la enseñanza de lenguas extranjeras asistida por ordenador.
Abstract
El desarrollo de las nuevas tecnologías en las últimas décadas nos ha impulsado a reflexionar sobre las posibilidades que la tecnología multimedia puede aportar a la enseñanza de la lengua extranjera, con sus ventajas y limitaciones. Partiendo de la evolución de los distintos enfoques en este campo, examinamos algunos programas actuales en CD-ROM y evaluamos sus diferentes actividades y contenidos. También consideramos de qué manera Internet está cambiando la concepción de la enseñanza y el papel del profesor y del alumno.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Didáctica. Lengua y Literatura is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.