Boosters in academic discourse: contrastive analysis concerning their use in theses from the fields of social sciences and natural sciences
Resumen
In this paper, a corpus linguistics study is performed to analyse the metadiscursive function as boosters of three adverbials, namely absolutely, highly and strongly, in two subcorpora of doctoral dissertations. These dissertations are written in English and were submitted to Spanish universities between the years 2011–2021. The corpus contains more than ten million words overall, with one subcorpus corresponding to the field of the natural sciences and the other to the social sciences. The goals of the present study are twofold. On the one hand, from a quantitative perspective, we aim to determine the number of cases in which these three adverbials play the role of boosters and compare the results of the two subcorpora. On the other hand, we analyse the function of these adverbs as boosters by considering the linguistic elements that co-occur with them and that affect this function, either to reinforce or to mitigate content.
Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.