Evaluating short-term changes in L2 complexity development
Resumen
This paper reports on a study on the nature and extent of the development of English L2 writing proficiency of 45 adult ESL learners over the time of an intensive short-term EAP program as evaluated by means of objective measures targeting different components of lexical and syntactic complexity. In addition, we compare the scores on these measures with more holistic and subjective ratings of learners' overall writing quality. Results reveal that some measures, but not necessarily the most popular linguistic complexity measures (e.g., subordination ratios and lexical richness measures), can indeed adequately and validly capture development in L2 writing in short-term ESL courses. Results further suggest that different subcomponents of syntactic and lexical complexity in L2 writing develop at different rates, which stressed the importance of calculating a sufficiently wide range of complexity measures in order to obtain a comprehensive picture of L2 development.Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.