Santiago Morán Cisneros: iconographic aspects and new contributions

Keywords: Santiago Morán Cisneros, Painting, Drawing, Baroque, Madrid

Abstract

This paper deals with the professional career of Santiago Morán Cisneros, also called Santiago Morán el Mozo. He was a painter, drawer and appraiser of collections and artistic pieces, active in Madrid during the second third of the 17th century. On the basis of the scarce known production of this artist, we propose a review of the iconographic sources he must have used to compose his drawings and paintings. We also update his catalogue with the addition of a new localised work, signed by the artist himself. In addition, the respective illustrations and texts that were used by the painter in the cycle of paintings made for the convent of Rivas del Jarama between 1656 and 1658.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ángel Martín Roldán, Profesor Sustituto Interino

Ángel Martín Roldán: Doctor en Historia del Arte por la Universidad de Sevilla (mención cum laude), Máster en Arte, Museos y Gestión del Patrimonio Histórico por la Universidad Pablo de Olavide, Máster en Profesorado en ESO, Bachillerato, FP e Idiomas por la Universidad de Sevilla y Licenciado en Historia del Arte por la universidad hispalense. Ejerzo la docencia como Profesor Sustituto Interino en el Departamento de Historia del Arte de la Universidad de Sevilla y cuento con más de una docena de artículos y publicaciones sobre la historia y el patrimonio de la Orden de la Merced y de la ilustre casa de Castellar, entre la que sobresale: Historia y Arte de la Merced Descalza: fundaciones conventuales patrocinadas por la IV condesa de Castellar, publicada en Roma por el Istituto Storico dell`Odine della Mercede, recoge los resultados científicos de mi tesis doctoral.

View citations

Crossmark

Metrics

Published
2024-11-11
How to Cite
Martín Roldán Á. . (2024). Santiago Morán Cisneros: iconographic aspects and new contributions. Anales de Historia del Arte, 34, 47-62. https://doi.org/10.5209/anha.94174