Literatura, paisaxe e toponimia: outra vez Sarmiento

  • Anxo Angueira Universidade de Vigo Departamento de Filoloxía Galega e Latina
Palavras-chave: toponimia, paisaxe, lugar, espazo de resistencia, dignidade cultural, paisaxe fónica, alegoría nacional.

Resumo

Desde a Idade Media é moi frecuente na literatura galega o establecemento de estreitos vínculos por parte dos autores (especialmente poetas) con lugares e territorios. Nesta relación é fundamental o topónimo, que funciona como marca de apropiación. Xa na Idade Contemporánea, entre outras mudanzas, obsérvase o intento de utilizar a paisaxe, sempre cos seus topónimos, nunha estratexia xeral de liberación propia das literaturas de nacións subalternas. Quen primeiro iniciou a mencionada estratexia e se axudou da arma dos topónimos na súa apropiación (ría de Pontevedra) foi Martín Sarmiento no seu Coloquio (1746). Mentres que Rosalía (Terra de Iria) continúa a liña sarmentista con Cantares gallegos (1863), Pondal (Bergantiños) no XIX cos seus Queixumes dos pinos (1886) e Uxío Novoneira (O Courel) no XX con Os eidos (1955) modulan fortemente a estratexia de apropiación ó crearen as súas respectivas paisaxes fónicas nas que o topónimo volve ser un eixo fundamental.

Downloads

Não há dados estatísticos.

##submission.format##

##submission.crossmark##

##submission.metrics##

Publicado
2014-07-18
Como Citar
Angueira A. (2014). Literatura, paisaxe e toponimia: outra vez Sarmiento. Madrygal. Revista de Estudios Gallegos, 17, 153-161. https://revistas.ucm.es/index.php/MADR/article/view/46290
Secção
Varia