Feminisms, postmodernity and media culture in classroom: the american pop videoclip as an educational tool for the discussion of controversial issues

  • Laura Triviño Cabrera Universidad de Málaga
Keywords: Feminism, postmodernity, media culture, videoclip, education.

Abstract

The present article tries to show how media culture in the area of education could offer a lot of possibilities to deal with controversial issues related to feminisms and the postmodern context where teachers and students are. In this study, we focus on popular culture from United States, concretely in the videoclips and how these type of music videos could be an educational tool that trains teachers about gender perspective and critical thinking.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Laura Triviño Cabrera, Universidad de Málaga
Profesora Ayudante Doctor, acreditada a Profesora Contratada Doctor. Coordinadora del Área de Didáctica de las Ciencias Sociales. Dpto. Didáctica de la Matemática, de las Ciencias Sociales y Ciencias Experimentales. Doctora en Historia del Arte. CAP. Licenciada en Humanidades, Filosofía, Antropología y Graduada en Historia del Arte. Máster en Estudios Hispánicos, Máster en Género, Identidad y Ciudadanía y Máster en Métodos y técnicas de investigación avanzadas en historia, geografía y arte. Titulada Profesional en Música. Beca FPU y Becas Colaboración en la UCA y en la UNED. Estancias de Investigación en la Université Paris 8, Universidad Complutense de Madrid y Universidad de Minho. Premio de Investigación Elisa Pérez y Primer Premio Nacional de Licenciatura. He ejercido como profesora en la Universidad de Málaga, Universidad de Sevilla y Universidad de Cádiz.
View citations

Crossmark

Metrics

Published
2017-11-07
How to Cite
Triviño Cabrera L. (2017). Feminisms, postmodernity and media culture in classroom: the american pop videoclip as an educational tool for the discussion of controversial issues. Investigaciones Feministas (Feminist Research), 8(2), 493-514. https://doi.org/10.5209/INFE.54972