Introducción. Medios de comunicación y transición ecológica: hacia una sociedad sostenible
Abstract
La urgente necesidad de impulsar, promover y conseguir una transición ecológica, entendida como “un proceso de cambios en los sistemas de producción y consumo, así como en las instituciones sociales y políticas y en las formas de vida y los valores de la población” (García, 2018: 87), es uno de los grandes retos del siglo XXI. Debemos hacer frente a la crisis de la biodiversidad, la contaminación y la transición energética con el fin de conseguir una sociedad sostenible acorde con los recursos disponibles en nuestro planeta.
Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Historia y Comunicación Social is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.