Women's profiles and models in twentieth-century magazines in Chile: the case of Rosita magazine
Abstract
Esta investigación tiene como objetivo conocer los perfiles/modelos de mujeres en las revistas femeninas tipo magazine, en la revista chilena Rosita. Aplicamos la técnica del Análisis de Contenido a las secciones de consejos de la revista, considerando tres hitos de la historia de la mujer chilena: Creación de CEMA, Plan de Control de Natalidad y la creación de la JUNJI. Esto fundamentalmente desde los años sesenta y primeros setenta, del siglo XX. Los resultados permiten apreciar la presencia de distintos perfiles de mujeres, los que se corresponden con los de otros magazines femeninos internacionales de la época. Además, se visualizan los perfiles dominantes dentro de los que destaca la alta presencia de perfiles tradicionales.
Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Historia y Comunicación Social is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.