Sociolinguistic and didactic considerations on English-Spanish cross-cultural awareness
Resumen
Foreign language teaching has become one of the main beneficiaries of many linguistic theories stemmed from the realms of anthropology and ethnolinguistics. However, albeit such theories are now believed irrefutable, they are, nonetheless, neglected in many university syllabi. Certainly, not only should socio-cultural awareness be instructed in advanced language courses, furthermore paralinguistic features are indeed necessary in order to teach how to communicate effectively in a foreign language. This article draws from sociology in order to denounce the astounding paralinguistic disparities between the English and the Spanish languages, and to urge university syllabus-makers (especially of Spanish/English for business) to account for them.
Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.