Unpacking EFL textbook content: A focus on teachers’ role in the textbook-based classroom
Resumen
This theoretical paper first explores how English-as-a-foreign-language (EFL) teachers’ beliefs impact their delivery of textbook content. In response to this important pedagogical relationship, as well as the trend of de-contextualized teaching in EFL settings, this paper argues for the compatibility of systemic functional linguistics (SFL) as an intervention tool to shape teachers’ beliefs and facilitate their deconstruction of textbook content in terms of the co-play between language form (i.e., grammar/vocabulary) and meaning representations. The paper ends with pedagogical strategies for pre-service and in-service EFL teacher education, enabling teachers to conceptualize the dynamic relationship between language form and meaning embedded in textbook content and to enact contextualized instruction in textbook-based classrooms.
Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.