Repositioning Malaysian Chinese Educational Roles in Alignment with One Belt One Road Initiative
Resumen
This paper aims to examine the new positioning and new development of Malaysian Chinese educational roles based on the reality with the rise of China, where the Chinese Language has risen in prominence to become a world language. The article points out that it is necessary to reunderstand the advantages of Malaysian Chinese education and re-position its roles due to the inevitable trend of dissemination in the Chinese language to the world. The article suggests that the triple roles of Malaysian Chinese language and the triple functions of Malaysian Chinese education. Malaysian Chinese education should be promoted as a national strategy of Malaysia and to make Malaysia a base to support Chinese education in the nearby countries. Besides, Malaysia should also be a base of Chinese education theoretical construction, standard research and development base, as well as other innovative ideas making for Southeast Asian countries.
Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.