El devenir de la poesía italiana en el siglo XX.
Abstract
Este artículo reflexiona sobre el devenir («muerte»-transformación) de la lírica italiana en el siglo XX a partir de su consideración, según el método dialéctico, como el momento de la negación y de la antítesis. Trata de la evolución de la lírica hacia una síntesis por medio de la contaminación con la prosa y de la integración de otros géneros; de la concepción de Leopardi sobre la lírica (poesía que nace de la misma negación) y de la práctica del hermetismo y de la poesía pura así como de la crisis de esta práctica tras la segunda guerra mundial y la posterior aparición de la poesía de la neovanguardia.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Cuadernos de Filología Italiana is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.