Actitudes e prexuízos cara ás variedades estándar de galego e español no contexto educativo

Palavras-chave: estandarización, galego, prexuízos, calidade lingüística, “castrapo”

Resumo

Neste artigo estudamos a última fase do proceso de estandarización do galego, é dicir, a súa difusión, a través dun dos seus principais axentes, o profesorado de linguas; en concreto, centrámonos nos docentes das dúas linguas cooficiais en Galicia (galego e castelán). Con este fin, aplicamos un cuestionario sobre a percepción do profesorado con respecto ao coñecemento e valoración das variedades normativas por parte do seu alumnado. Ademais, tamén lles pediamos a súa opinión sobre a calidade lingüística dos seus discentes, así como sobre a propia autoavaliación destes. Levamos a cabo por tanto unha primeira aproximación aos posibles prexuízos que están actuando no ámbito educativo, prexuízos relacionados coa percepción das variedades estándar e a súa posible influencia na imaxe social das linguas implicadas. Dado que este traballo forma parte dunha investigación máis ampla, na que abordamos tamén directamente a perspectiva do propio alumnado –neste caso mediante técnicas cualitativas–, contrastamos os resultados obtidos desde ambos enfoques

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia Autor

Ana Iglesias Álvarez, Universidade de Vigo.

Departamento de Filoloxía Galega e Latina.

##submission.viewcitations##

##submission.format##

##submission.crossmark##

##submission.metrics##

Publicado
2020-12-18
Como Citar
Iglesias Álvarez A. (2020). Actitudes e prexuízos cara ás variedades estándar de galego e español no contexto educativo. Madrygal. Revista de Estudios Gallegos, 23, 199-214. https://doi.org/10.5209/madr.73071
Secção
Artigos