As figuras femininas en Ramón Otero Pedrayo: obra dramática e guións
Resumo
Neste artigo estúdanse as personaxes femininas da obra dramática e dos guións cinematográficos de Ramón Otero Pedrayo, analizando a súa evolución no tempo e comparándoas coas mulleres da súa narrativa. O teatro está constituído por un conxunto heteroxéneo de pezas que foron escritas entre 1929 e 1952, e que comprende unha traxedia rural (A lagarada), dezaseis pezas de teatro vangardista (Teatro de máscaras), unha obra de teatro de rúa (O desengano do Priorio) e dez peziñas publicadas na prensa. Préstase especial atención aos guións cinematográficos, escritos durante a ditadura franquista (Camino de Santiago, Rosalía e outros tres pequenos textos) onde o escritor outorga unha nova dimensión a unha figura feminina que, antes de 1936, era residual e estaba sempre connotada negativamente: a universitaria culta e cosmopolita. Esta mudanza correspóndese coa transformación que, en opinión de Ramón Otero Pedrayo, estaba sufrindo a sociedade galega.Downloads
##submission.format##
Licença
A revista Madrygal. Revista de Estudios Gallegos, para fomentar o intercambio global do coñecemento, facilita o acceso sen restricións aos seus contidos desde o momento da súa publicación na presente edición electrónica, e por iso é unha revista de acceso aberto. Os orixinais publicados nesta revista son propiedade da Universidad Complutense de Madrid e é obrigatorio citar a súa procedencia en calquera reprodución total ou parcial. Todos os contidos distribúense baixo unha licencia de uso e distribución Creative Commons Recoñecemento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia debe facerse constar expresamente desta forma cando sexa necesario. Pode consultar a versión informativa e o texto legal da licencia.
A revista Madrygal. Revista de Estudios Gallegos non cobra taxas por envío de traballos, nin tampouco cuotas pola publicación dos seus artigos.