Historia de los gabinetes de comunicación en España
Resumo
In the last decades, the communication has been acquiring social relevancy. Facing a new model of society— «society of the information», «society of the knowledge»—, needs in communication have grown to an almost dizzy pace. So that, nowadays, any organization that boasts must take care of its communication, of what it transmits to its clients. Undoubtedly, these needs of considerable importance in the current society were unimaginable a few decades ago. Communication offices have prospered around the whole Spanish geography in the last years, and have increased their tasks as well. Although in the beginning their responsibility just consisted of relations with mass media, as time goes by their duties have branched out. So that, nowadays, is more appropriate to express in terms of communication offices instead of only press offices. Of this historical evolution in Spain treats this chapter.Downloads
##submission.format##
Licença
La revista Historia y Comunicación Social, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.