Children and adolescents in front of screens: a paradigm shift in the relationship and mediation model
Resumo
This paper reviews the major theories and research that analyze the relationship between children and screens. In addition, the agents which act as mediators that help children in the interpretation of the messages are considered. As a conclusion, it is observed that the new forms of multiscreen access used by children and adolescents have developed new consumption styles and that information and communication technologies (ICT) have resulted in new styles of interpersonal and group relationships. The impact of the multiscreen society should be analyzed in light of the role played by different mediators and by educommunication.
Downloads
##submission.format##
Licença
La revista Historia y Comunicación Social, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.