La historia al trasluz: Walter Benjamin y el concepto de imagen dialéctica
Abstract
Despite its great difussion, the writings on photography by Walter Benjamin keep being not well enough understood. The concept of dialectical image, which appears all through his correspondence and his postumous writings, allows them to be much better illuminated and also to give them an internal logics that in fact barely correspond to the usual historiographic parameters. Moreover, in those writings is possible to apreciate the way in which the dialectical image can operate as an instrument for the critical reading of history, that is, as the converter of a narrative guided by private and invariable patterns into a constellation in constant tension.Downloads
##submission.format##
Licenza
La revista Escritura e Imagen, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.