"El retablo de maese Pedro" y "Manita en el suelo": una aproximación epocal
Abstract
Las influencias emanadas del estilo epocal hacen posible observar entre el compositor español Manuel de Falla (1876-1946) y el cubano Alejandro García Caturla (1906-1940) puntos de coincidencia en la concepción creativa y postulados estéticos de algunas de sus obras, a pesar de pertenecer a generaciones y nacionalidades diferentes. Las óperas de cámara El retablo de Maese Pedro y Manita en cl suelo, de uno y de otro respectivamente, nos ponen ante un interesante conjunto de rasgos afines, que merecen reflexión.
Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Cuadernos de Música Iberoamericana is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.