The Acquisition of German Syntax by Spanish-speaking advanced learners based on an underlying Subject Verb Object order
Resumen
This paper focuses on the acquisition of word order in German by adult native speakers of Spanish in an institutional context. During three semesters we analyzed the written production of Spanish undergraduate students at intermediate and advanced levels. We contrasted the production of students whose acquisition took place exclusively in Spain with other students who spent one semester at a German University. In addition to this longitudinal corpus, three transversal tests were carried out on our subjects, and then these results were contrasted with those of native German speakers.
Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.