LOTE learning motivation in multilingual workplace
Resumen
This study aims to investigate the LOTE learning motivation profiles of adult learners at a multilingual workplace and the interplay of multilevel factors affecting LOTE learning motivation. To address the research objectives, we undertook this case study on a Spanish bank subsidiary in China by conducting semi-structured interviews with three senior managers at varying LOTE language proficiency levels. Premised on a person-in-context relational perspective, interview data analysis revealed the participants LOTE motivation change trajectories resulting from the dynamic interplay of related factors. Further analysis of the narratives identified the interplay between key contextual and individual factors affecting the participants’ LOTE learning motivation at different levels, namely social cultural and institutional. The results emphasise the person-in-institutional context relation and the significance of team climate, language beliefs and identity in influencing LOTE learning motivation
Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.