La información como formación cultural
Abstract
Against the today’ s imprecision about the meaning of the term “information”, this article proposes a cultural interpretation of informative processes and facts: the information means the primary importance of the communicability conditions, as well as the functional and modular fragmentation of texts, and also its adaptation to formats psycho-technically oriented to the control of the receiving activity. The historical development of information as a “cultural formation” is due in great part to the technical circumstances, to the forms of knowledge and to the visual culture, which were born from the printing press, as well as to the demands of homologation and reproduction implicated in the development of capitalism.Downloads
##submission.format##
Licenza
La revista CIC Cuadernos de Información y Comunicación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.