On the legitimacy of “La siete bastardas de Apolo” by Rubén Darío
Abstract
Esta sencilla fábula ocupa un lugar central en la cosmovisión pitagórica de Darío. Pero su historia editorial ha seguido distintas trayectorias: Boti 1921 Mejía Sánchez 1950 Valle-Castillo 1990 por un lado; Ghiraldo y González-Blanco 1924 Afrodisio Aguado 1955 por otro. El testimonio del texto mismo y sobre todo el de la publicación original de 1903 demuestran claramente que sólo la versión de 1924 1955 es la legítima. Sólo ésta respeta la alusión clave al “poema de Mallarmé” y así capta plenamente el impacto estético de esta alegoría musical.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Anales de Literatura Hispanoamericana is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.