Disputing the ‘(Un)parliamentary’: Learning Rules of Debate in the Early Finnish "Eduskunta"
Abstract
The article examines the learning and adoption of international parliamentary rules and practices in the work of the Finnish parliament, the Eduskunta. The article concentrates on the rules of debate in the early Eduskunta and analyses how the character and quality of plenary speech was disputed within the framework of the Parliament Act of 1906 and the Eduskunta’s Rules of Procedure. By analysing debates of the early Eduskunta from 1907 and 1908 as well as Finnish newspaper material, the article illustrates how the learning and establishment of Finnish parliamentary practices evolved around disputes over the notions of ‘parliamentary’ and ‘unparliamentary’.Downloads
##submission.format##
Licenza
La revista Res Publica. Revista de Historia de las Ideas Políticas, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.