Max Frisch: Tagebuch 1946-1949 y Tagebuch 1966-1971. «Literarisches Tagebuch als Kunstform»
Resumen
Max Frisch’s Diary 1946-1949 and the Diary 1966-1971 established a model of literary Diary where the autobiographical function, characteristic of this form, and the artistic function are both involved. In this paper there is a first part dedicated to define the several characteristics of a literary Diary. In the second part technical resources according to which Max Frisch arranges in sequences the different parts ficticious as well as autobiographical— of the first Diary 1946-1949 are analised and treated. Topical cores and spatial setting reach there a special relevance. In the third part, the second Diary 1966-1971 is analised in the same way as the first one: The text arrangement and the use of different types of letter are here specially relevant as composition elements. After analising both Diaries we are able to confirm the hypothesis we had stated at the beginning: that the Diary 1946-1949 and the Diary 1966-1971 are actually literary texts produced and created as artistic/literary works. And there is no trace of an autobiographical aim in the work neither in its specific parts.Descargas
Descarga artículo
Licencia
La Revista de Filología Alemana, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.