El declive y las mutaciones de la institución
Abstract
This paper deals with the institutional form of school education. For a long time, this form was built as a program structuring a symbolic economy, itself characterized by four principles: “sacred” values, vocation of the masters, school sanctuary, liberation through discipline. The transformations of school in modern societies induce the decline of this institutional program and generate a deep feeling of crisis for the actors. Beyond this crisis, it is important to define the issues linked to this transformation and the obligation that the institution has to become more democratic and more political.Downloads
##submission.format##
Lizenz
La Revista de Antropología Social, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.