Infancia y adolescencia: de los tiempos de socialización sometidos a constricciones múltiples
Abstract
Childhood and adolescence are life periods neglected by sociologists. However, time of primary socialization and the first stages of secondary socialization are constitutive times of primary mental and behavioral dispositions which are going to influence individuals durably. A research based on a long series of case studies shows that it is a time of multiple socialization when conjoined, and sometimes contradictory, influences of family, friends and school makes it felt. Thinking sociologically children and teenagers suppose to catch their place into the different contexts –family, group of friends, school– instead of defining them exclusively by a so-called « youth culture ». In its conclusion, the article concludes emphasizing the risks of research objects parcelling: dividing excessively the problems he is studying –school, family, leisure, culture, media, sociability, etc.–, sociologist has no chance of understanding the specificity of juvenile situations.Downloads
##submission.format##
Lizenz
La Revista de Antropología Social, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.