Marcel Broodthaers: “Le Corbeau et le Renard”, un ejercicio fílmico de lectura
Abstract
Marcel Broodthaers (Brussels, 1924- Cologne, 1976), poet, sculptor, film maker, author of installations and founder of a fictitious museum, has been one of the most influent and controversial figures in the Art History of the 20th century. This article tries to undertake an analysis of one of his films, “Le Corbeau et Le Renard”, in order to show some of the philosophical and aesthetical implications on the issues of language and artistic subject that are present in the work. The essay of Michel Foucault about the visual works of Rene Magritte can help us to show how images and words articulate their self-referential capacities in the film of the Belgian artist.Downloads
##submission.format##
Licenza
La revista Escritura e Imagen, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.