The Sovereignty of Good over Beauty: Philosophy, Literature, and Art in Iris Murdoch
Abstract
Con la creación de obras como La inmensa soledad y, ante todo, el Manifiesto incierto –obra en formación cuyo cierre está previsto con la esperable publicación, en 2020, del noveno volumen de la serie–, el autor franco-suizo Frédéric Pajak explora un nuevo modo de narrar denominado por la crítica como Ensayo gráfico. Este modelo expresivo se escapa, en verdad, a toda definición formal pues viene determinado por las libres necesidades del material elaborado. Las siguientes páginas abordarán la obra de Pajak desde la creencia de que su modelo narrativo se corresponde enteramente con las premisas de la estética contemporánea.
Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Escritura e Imagen is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.