The Photographic Metaphor: Heartfield, Brecht, Sebald
Abstract
From a semiotic point of view, photography is still considered a different kind of sign. Then, how can imagetext works be studied, formed by photography and word? This article argues that fictional texts expose the semiotic nature of photographs, showing that photographs are signs, different from their referents. The fictional, intermedial texts studied here are John Heartfield’s, Bertolt Brecht’s, and W.G. Sebald’s: three authors linked by German history. In the light of Umberto Eco’s semiotics, photographs can also be considered metaphors, enable to provide a new kind of iconicity and to overcome their realistic weight.
Downloads
##submission.format##
Lizenz
La revista Escritura e Imagen, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.