Contemporary Social Work practice and education: A call for a reexamination
Resumen
In this paper, we will suggest that social work needs to recover its connection to the Aristotelian ethical tradition wherein, to be “virtuous” is a “practice”. Virtue ethics, we argue, is holistic. It implies a strength of character within the polity. No one can live a good life by focusing only on a single “virtue” or dimension of character. Social work is complex a practice through which not only the client but the practitioner will be enhanced or transformed. In spite of the Kantian emphasis on duty, the behaviorists emphasis on “behavior”, the professional associations emphasis on “codes” to control misconduct, and more recently the emphasis on risk management in social agencies, social work is still a “calling” , a moral enterprise wherein excellence depends on the character traits or virtues of the practitioner. The article suggests paths for incorporating virtue ethics in the curriculum.Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Cuadernos de Trabajo Social, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.