L’oeuvre d’Eugène Fromentin: entre perception et représentation du paysage
Abstract
Contemplativo por naturaleza, Eugène Fromentin sabe lo mismo pintar que escribir. El descubrimiento de Argelia revoluciona su arte. La mirada selecciona el objeto de estudio, pero la herramienta utilizada para representarlo condiciona los rasgos de la imagen: la pluma permite aprehender la especificidad del paisaje oriental; el pincel, por su parte, permanece bajo la autoridad de la visión. De ese modo, el texto se torna aprendizaje para el lector, mientras que el cuadro, por la mediación de lo visible, traduce mejor lo invisible de la subjetividadDownloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Thélème. Revista Complutense de Estudios Franceses is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.