Las metamorfosis del libreto. Análisis de Avis de tempête (Georges Aperghis / Peter Szendy).
Abstract
Tras analizar brevemente la crisis de la ópera y sus transformaciones durante el siglo XX, en especial a partir de los años 60, el artículo se centra en el compositor Georges Aperghis y en su ópera Avis de tempête, deteniéndose en la radical fragmentariedad de su libreto (elaborado en colaboración entre el músico y el ensayista Peter Szendy) y en las relaciones intertextuales que en él se establecen. Del mismo modo, se hace un breve análisis de las modalidades de intermedialidad que imponen el uso de la electrónica y la realidad de la puesta en escena.
Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Thélème. Revista Complutense de Estudios Franceses is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.