Eugeni d’Ors reviu Prometeu
Resumo
L’article investiga el naixement i construcció del mite ancestral de Prometeu i passa tot seguit a analitzar el procés seguit per Eugeni d’Ors per a reescriure’l en la seua obra teatral El nou Prometeu encadenat (1920). Amb l’ajuda de la metodologia proposada per Genette a Palimpsestes. la littérature au second degré (1982), més les aportacions d’uns altres estudiosos, com ara Riffaterre, l’article mostra totes les operacions hipertextuals que efectua Ors per a reescriure el Prometeu encadenat d’Èsquil. Finalment l’últim punt és dedicat a explicar el context de creació de l’obra i les implicacions biogràfiques i polítiques.
Downloads
##submission.format##
Licença
La Revista de Filología Románica, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.