Trauma Legal en el Teatro Americano del Siglo XX: The crucible de Arthur MillerTrauma Legal en el Teatro Americano del Siglo XX: The crucible de Arthur Miller
Resumen
Basing on the interdisciplinary approaches of law and literature studies and trauma theory, in particular Felman’s repetitive legal trauma, we advocate that The Crucible demonstrates a past and a modern «legal trauma» in which the judicial hearings and trials of the post-World War II remarkably rehearse the Salem witchcraft trials. We engage with the play’s significant analogy to Communist witch-hunts to show how the justice system, in both periods, proceeds in engendering legal traumas. To prove this claim, we explore the legal narrative and the shared procedures, dramatically leading to accusation and/or execution. We discuss the judiciary’s articulation of law and justice, guilt and innocence within traumatic atmosphere, stressing the point that trauma yields nothing but another trauma, doomed to be repetitive when similar conditions arise. Also, we highlight the role of the play as a universal mode of testimony to Salem’s legal spectre and to any similar hysterical practices.Descargas
Descarga artículo
Licencia
La Revista de Filología Románica, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.