Panorámica de la antropología de la educación en España: estado de la cuestión y recursos bibliográficos
Abstract
In this article there is reconstructed the history of the anthropology of the education in Spain, and the idea defends itself of that this one, in spite of the precedents who can be in previous decades, does not develop but from the 90, moment in which –besides– it begins to specialize in the study of the ethnic minorities. Like that, due –for a side– to the characteristics of the social and historical context associate in whom the sub-discipline is born in our country and –for other one– to the fact of which it takes the North American tradition as a precedent, the majority of the Spanish representatives of the anthropology of the education have not approached processes of transmitsión/acquisition of culture –as it wants the programmatical definition of the same one–, but phenomena related to the diversity and/or to the cultural minorities that –as it has been insinuated– have been identified exclusively by the diversity and/or the ethnic minorities or, more frequently, ethnic-national.Downloads
##submission.format##
Lizenz
La Revista de Antropología Social, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.