La fotografía como metáfora en el pensamiento de Gabriel Tarde
Abstract
El escrito revalúa los aportes olvidados del pensador francés Gabriel Tarde, en el contexto de los orígenes de la sociología como disciplina científica en Francia. A partir del análisis de la fotografía como metáfora, que el autor utiliza para explicar el vínculo imitativo que sostiene la constitución de la sociedad, el trabajo analiza la forma que en Tarde se desmarca de las metáforas corrientes de su época, emplazando así, un sugerente espacio teórico. Finalmente, el escrito ensaya algunas proyecciones actuales de la perspectiva analizada.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Nómadas. Critical Journal of Social and Juridical Sciences is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.