Communicative uses of new technologies among minors. Teachers‘s perception about digital opportunities and risks

Keywords: Communication, media education, minors and adolescents, digital content, teachers

Abstract

In order to know the perceptions of the teachers about digital communication and the use of devices by their students, four discussion groups are held at levels of compulsory education in the Madrid Community. Therefore, a comparison is analyzed between the professors who teach in schools and those who carry it out in the institutes. Additionally, in the case of the latter, the development of the Technological Innovation Institute project is used. The results obtained show a greater pessimism in the teachers of the conventional centers than in those of the technological ones.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Beatriz Catalina-García, Universidad Rey Juan carlos

Profesora Visitante de la Facultad de Ciencias de la Comunicación en DEpartamento Ciencias de la Comunicación I

M. Cruz López de Ayala-López, María Cruz, Universidad Rey Juan Carlos

Licenciada en Sociología por la UCM y doctora en Ciencias de la Comunicación (URJC), profesora de universidad (interina) en la Facultad de Ciencias de la Comunicación (URJC), y ha sido Visiting Fellow en el Departament of Media and Communications, en la London School of Economic. Sus líneas de investigación están relacionadas con la cultura digital y jóvenes; televisión y protección de menores; usos y riesgos de los menores en Internet y comunicación corporativa. Ha participado en numerosos proyectos de investigación, Ha publicado capítulos de libros y artículos en revistas nacionales e internacionales.

Esther Martínez Pastor, Universidad Rey Juan Carlos

Doctora en Publicidad y Relaciones Públicas (Uni­versidad Complutense de Madrid) y licenciada en Publicidad y Relaciones Públicas (UCM) y en Derecho por la UNED. Actualmente es profesora titular en la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Univer­sidad Rey Juan Carlos de Madrid. Sus líneas de investigación se centran en la regulación de la publicidad, la publicidad de los menores y las emociones. Ha participado en diversos proyectos  y sus trabajos han sido publicados en diversas revistas, como capítulos de libros y como comunicaciones en Congresos.

View citations

Crossmark

Metrics

Published
2019-10-02
How to Cite
Catalina-García B., López de Ayala-López M. C. y Martínez Pastor E. (2019). Communicative uses of new technologies among minors. Teachers‘s perception about digital opportunities and risks. Mediaciones Sociales, 18, 43-57. https://doi.org/10.5209/meso.64311
Section
Articles