Identidades culturales a través de textos audiovisuales satíricos: El caso de "La Vida de Brian"
Resumen
Life of Brian parodies a mythical narrative of Western culture in order to satirize cultural stereotypes after May 1968, at the time of transition to an economic model of global deregulation of markets. Monty Python work with detachment strategies to reenchant a depleted political sphere; however, with regard to the problem of multiculturalism, his account does not offer solutions for the diversity of the publics. Neither the old nor the new Institutions are represented by offering viable political horizons. Christianity, the Establishment or the New Left are described with scepticism at best or cynically, at worst. In short, only the posture of perplexity and astonishment of Brian serves as a common value in the construction of a public sphere whose main trait is a postmodern oxymoron, the individualistic gregariousnessDescargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Cuadernos de Documentación Multimedia, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.