Memorias de la Segunda Guerra Mundial en O Reino de Gonçalo M. Tavares
Abstract
ambientada durante y después de la Segunda Guerra Mundial, y con una descripción del Holocausto, la tetralogía O Reino del escritor angolano-portugués Gonçalo M. Tavares utiliza la parodia para tratar de tradiciones discursivas, prácticas sociales y figuras emblemáticas reconocibles que constituyen las memorias culturales de la guerra. Esta parodia obliga a los lectores a ir más allá de la categorización rigurosa y a percibir la heterogeneidad de las experiencias convertidas en memoria colectiva. Finalmente, ayuda a reflexionar sobre las bases conceptuales de la memoria tanto individual como colectiva, o sea las nociones de sujeto, objeto y sociedad.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Revista de Filología Románica is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.