Exploración del entorno empresarial de Sevilla con un mapa de relación bidimensional
Resumen
In this paper we analyze the business environment of the province of Seville, showing a system of representation of inductive nature that adds individual opinions and at the same time sketches significant relations among the variables of the environment. For this purpose, after selecting consistent variables with the logic of Michael Porter’s complete system of the determinants of competitive advantage, we develop a relational map in the space of the two main components with the information obtained by interviewing managers and entrepreneurs of 80 business organizations in Seville. This diagram is the starting point for our discussion of possible connections among the variables of the pattern, making it feasible, along with other logical and theoretical arguments, to formulate and test a group of hypotheses about concepts such as innovation, quality, age and size of firms, cooperation, competition, concentration of sales, financing requirements and relations with the public administration.Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Cuadernos de Estudios Empresariales, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.
La revista Cuadernos de Estudios Empresariales no cobra por tasas por envío de trabajos, ni tampoco cuotas por la publicación de sus artículos.